Torsdag

Sitter här nyduschad med ett leende på läpparna. Altanväggen är redo för sista steget i ommålningen. Härligt att ha kvar bara det som blir finast. Hm... ja och sedan är det alla fönster och altandörrar som ska målas, men då ska käraste Evelina få hjälpa mormor med pillerjobbet. Alla dessa fasta spröjsar är ett litet elände när det ska putsas och målas. Blir många hörn.

I morgon är det fredag, himmel så fort semesterveckorna tickar iväg. Tre veckor kvar, men sedan jobbar jag bara tre veckor och så är det PENSION. Fattar det knappt.

Jag känner ett lugn inombords när det gäller allt som måste göras. Jag kommer att få tid och förhoppningsvis ork också att göra det jag vill. Det blir som vanligt lågbudgetvarianter, men det är gott nog för min del. Med åren har jag mer och mer lagt värde i möjligheten till återanvändning. Ren och skär lycka kan vara just det.