Babbel

Det finns altid något inspirerande att fundera på när jag läser andra människors bloggar. En trevlig blogg bland många andra är underbara clara som skriver klokt och inspirerande om smått och stort sin ålder till trots. Idag handlade bloggen om något väldigt viktigt som särskilt vi kvinnor borde påminnas om lite då och då. Det gäller att lägga energin på det som är viktigt. Man behöver inte vara bäst på allt. För Einstein hörde inte frisyren till det prioriterade området, men för mig som inte har några ambitioner om att uppfinna en ny teori räcker det med att försöka hålla mig hyfsat fräsch.  Från och med idag ska här sovas, vad som än händer, så att jag orkar med att sköta om mig själv. Det är ingen självstärkande höjdare att strosa omkring i unge herrns gamla utnötta långkalsingar, utan bh, inget smink och en frisyr som kräver mössan på när jag ska träffa folk. Jag är som sagt ingen Einstein även om jag har skapat många egna teorier utifrån mina egna erfarenheter. Det finns så klart mycket som är viktigare än utseendet, men just idag känner jag för att det är viktigt. Ett prioriterat område för välbefinnandets skull.

Dagen började snuvigt men i kväll känns det ganska bra. Har varit ute och röjt bort snön som föll under natten. Fjunlätt, vit och glittrande.

Tänker på käraste Evelina som helt resolut bestämt sig för att leva sin dröm medan tid är. Hon har nu sovit sin första natt på USA:s västkust och jag väntar på att höra av henne och få en första rapport. Spännande! Älskade ungen, fattar inte att hon fyller 24 om några veckor.



Unge herrn har sedan en tid varit sugen på att lära sig laga mat och idag gjorde vi en jättesats lasagne. Gott blev det också. I morgon blir det något annat, fast då i 2-portionersklassen.

Mina små kattälsklingar verkar redan vara goda vänner. Storkillen Emil vill ibland gå ut i förrådet där han gillar att ligga och mysa på en tjock ullig pläd. När han kommer in igen springer de varandra till mötes och idag lade han varligt framtassen över hennes rygg och putsade hennes päls. Gulligt! Håller tummarna att det fortsätter i den stilen.

Hela jul- och nyårshelgen har jag proppat i mig godis och fika i alla dess former och nu river abstinensen i min kropp. Nä, jag ska inte åka till Druggen och köpa godis. Absolut inte. Men det var nära ögat för en stund sedan, sopade till och med bort snön från bilen.