Rastlös

Äntligen så pass "milt" och soligt att det var njutbart att vistas utomhus. I och för sig har jag inte gjort så mycket mer än skyfflat iväg ett tunt lager fjunlätt snö, fyllt på fågelfrön och befriat julgranen från julgransfoten.


Det känns konstigt, ja faktiskt en aning rastlöst, att vara själv och ha all den där tiden som jag har saknat. I morse sydde jag gardinkappan till köket och tråcklade fast spetsen som mamma virkade till mig för säkert trettio år sedan. Jag är inte riktigt nöjd eftersom kappan blev en aning för bred. Det går att åtgärda men väntar nog med riva-upp-jobbet till någon solig försommarmorgon då jag kan sitta ute på farstubron i solens varma sken.
Jag har även kommit igång med tapetförberedelserna. Rummet är tömt och allt på väggarna är bortskruvat. Har rivit bort det som sitter löst runt kanterna, men det går lite trögt. Eftersom jag ska måla taket måste alla tapetrester bort från kanten på taklisterna och det är lite pilligt och inte någon lämplig arbetsställning för min onda nacke.

Nu gäller det att hålla ut för ljuvliga tider stundar!