Julefrid

Plötsligt är jag alldeles ensam i huset. Mina nära och kära har åkt iväg och jag har ätit alldels för många chokladpraliner. Lider av spykänsla.

Julen har bjudit på ♥ och mysig samvaro med nära och kära och massor av god mat som sig bör.
 


Tomten kom och delade ut paket till alla stora och små. Jag fick också överraskande många klappar bland annat en broderad kudde som 8-åringen sytt själv plus doftande lyxtvålar, en supertunn värmande välbehövlig halskrage plus en heltäckande rosa overall av äldsta barnbarnet, vackra örhängen av barnbarn, lyxig hudkräm av min bror, en snygg lila halsduk av Lillemor, vackra hemstickade och broderade vantar av min konstnärliga dotter, chokladaskar, lotter och en fullt utrustad hushållsassistent av vännen. Nu ska det bakas! Allt uppskattat!






Ida gillar att putta fart i julpyntet.



Nu har äldsta barnbarnet anlänt och krupit ner under täcket i sin gamla säng. Det känns gott i mormors♥.