Skön sensommardag



Sommarvärmen är på visit och det var underbart att gå barfota i mjukt gräs i eftermiddags. Tänkte att jag måste insupa känslan med alla sinnen och spara i minnet till bistra tider. Blommorna har repat sig efter regnandet och rabatterna är återigen riktigt skönt ögongodis. Fullmoget och övermoget i en skön röra och äpplena är nästan mogna. Jag har samlat frön från mina blomster som jag hoppas torkar utan att mögla.
Katterna myser, rullar på rygg i gröngräset eller ligger redo för jakt på ekorren eller nötskrikan som frossar i cembratallens fröfyllda kottar. Fröna är stora som hasselnötter och innehåller säkert massor av näring.



Fick idag mitt sista lönebesked från kommunen. Men jag undrar vad som ska hända på tisdag. Brukar känna på mig, men den här gången är det fullständigt blankt i hjärnkontoret.