Huslig

Tömde vinbärsbuskarna i eftermiddags och kokade mer saft. Doften som fyllde köket var underbar och jag kände mig så där rejält gammeldags huslig som förr i tiden. Idag, till skillnad från igår, använde jag förklädet.
Nu när jag blir pensionär ska jag baka gott matbröd och laga god och nyttig mat. Alltså, det är inte svårt, bara att göra det och njuta av att knåda en ljummen silkeslen deg och av att skiva fräscha färgglada grönsaker. Tog fram favoritkokboken i går kväll som sänglektyr.

Har också varit och hälsat på sonens familj. Råkade komma lagom till middagen, vilket inte var helt fel med tanke på hur gott det smakade.

Dagarna tickar iväg mot dagen P och idag var en av mina efterträdare på besök och fick en första arbetsuppgift att ta över. Det är mycket att tänka på och jag är lite orolig för att det blir ett enda virr varr för henne. Jag är självlärd i de olika dataprogrammen och kan inte luta mig tillbaka mot några kursanteckningar så det blir så gott jag kan. Skickade också iväg det första tack för gott samarbete-mailet idag till en mångårig jobbkontakt. Kändes lite konstigt att se orden på pränt, och samtidigt en sorts lättnad över att det är nära till friheten.