Städil

Ommöbleringen avslöjade sommarens slarvstädningar. Efter jobbet har jag dammsugit katthår från möbler och mattor. Det tog sin tid. Säkert höll jag på i drygt två timmar innan jag blev tvungen att nöja mig. Högerarmen krampade och nacken värkte.

När de nyvädrade kuddarna och plädarna låg på en nästan katthårsfri soffa fastnade min blick på fönstren. Herre min Je så de ser ut. Man kan tro att någon i ren djälvulskap hällt mjölk på dom, men så är det så klart inte. Bara att inse att det är dags för fönstertvätt också. En eloge till persienner så länge.

Mina inneblomster har minskat med åren och de som överlevt verkar behöva intensivvård med det snaraste. Mina prioriteringar har varit av nöden tvugna för att orka, men nu ska här bli andra bullar när jag blir ledig. Sköta om mig själv och pyssla med diverse i huset har hög prioritet. Sju arbetsdagar kvar innan dagen P.