Vi har bara ett liv

Trots uppskakande händelser har söndagen varit skön. Vi började med att åka till mitt jobb och se förödelsen i mitt rum med egna ögon efter inbrott nummer 2. Uppbrutna och insparkade dörrar, notböcker och arbetsmaterial i en salig röra på golvet, gardinerna fördragna och där kassaskåpet suttit gapade ett tomt hål med fyra svarta skruvhål. Förmodligen handlar det om ett gäng som behövde snabba knarkpengar. Vi har en del information som pekar åt ett visst håll.

Därefter åkte vi till Folkets hus där det var en stor tillställning för världens folk. Stämningen var varm och glad och det bjöds bland annat på ett dansuppträdande. Jag satt och tittade på en av ortens kändisar och noterade hur glad och lycklig han såg ut när han dansade med yviga rörelser. Helt plötsligt föll han bakåt och folk samlades runt omkring honom. Lyckligtvis fanns det två läkare bland publiken som dunkade igång hjärtat så mannen var vid liv när ambulansmännen rullade in honom i ambulansen.
Denna händele fick nog fler än mig att tänka på hur viktigt det är att man ser till att ta tillvara minutrarna, ja faktiskt varenda sekund som bjuds. I kväll var det till exempel en underbar måne på himlen och idag har jag ätit löjromsmackor med käraste Evelina som kom hit en stund på sin hälsapårunda innan hon åker tillbaka till studierna.