En trevlig dag



Är precis hemkommen efter en lång dag som började på jobbet och slutade med en Luleåresa med bästa kompisarna.

Eftersom kontot är väldigt luftigt inhandlades inte mer än hårtoning á 64,50 fast jag åkte inte till Luleå för att shoppa utan för att det är så himla kul att umgås, titta på kläder och äta gott. Vi började med fika på Olssons och avslutade med kryddiga kycklingvingar, aioli, guacamole och grillat bröd på Allstar. Mmmmm så himla gott, men kladdigt så man kände sig som en liten gris.

Lillemor letade efter en finklänning till ett bröllop och Maria och jag hjälpte till i letandet. Lillemor hade ett annat ärende i stan så jag och Maria spatserade på egen hand en liten stund. När vi var på väg ut ur en klädaffär såg vi en klänning som var precis vad vi trodde Lillemor ville ha. Jag försökte ringa och tipsa henne, men hon svarade inte. När Lillemor åter anslöt till oss hade hon hittat vad hon sökte och det var just den klänningen!

Vi var också förbi till Lillemors dotter och tittade på fem veckogamla bedårande söta kattungar. Funderar på att eventuellt ....

I morse åkte isen iväg mot havet. Jag hade tippat på i morgon. Alltså en dag för tidigt och ingen vinst för min del.

Nu längtar mina trötta ben att få räta ut sig i obäddade sängen. Natti natti