Första klippet


Känslan just nu är något i stil med lugnet före stormen.
Fredag förmiddag två olika möten, ett med skolchefen och det andra handlar om ett dataprogram vi använder på gymnasiet.

Fredagseftermiddag blir det mat med jobbet på hotellet och därefter biljettförsäljning och lyssna på musiklinjens avslutningskonsert. Jag tror konserten blir superbra, inte minst med tanke på andra akten har titeln HAIR. Härliga 60-70-tals låtar som Aquarius och massor av love, peace and sex. Precis vad jag behöver.

Lördag går Lillemors 50-årskalas av stapeln och på något sätt måste jag trolla för jag har även lovat att sälja biljetter till konserten.

Söndag måste jag hinna med en del här hemma och  så är det morsdag och någonstans måste min jobbande syrra och jag hitta ett hål då vi hinner åka hemåt och sätta rosor på våra käras gravar. Det är heligt.

I kväll har jag klippt gräset för första gången denna sommar. H-vte vad halt och trött jag blev. Min högra höft vill inte alls det jag vill. Frustrerande. Snart ringer jag och bokar läkartid och tar den där hemska kortisonsprutan som jag föreställer mig ska göra jätteont.

Sängen väntar.