Tisdagskväll

Så ska administrationen omorganiseras och alla administratörer ska enligt en påhittig lillchef sitta nere på förvaltningen. Ett steg fram och två bak. En välbekant dans i den här kommunen. Min chef blev väldigt förvånad när jag berättade detta och var säker på att det inte skulle gälla mig. Men det gör det.

I kväll har Lisa med familj varit hit och grävt upp lite blomster som jag ville bli av med. Skönt! Det gjorde också att jag kom igång med jordbrukandet. En växt har spritt sig alldeles för mycket och nu ska den minimeras och omgärdas så att den vet sin plats. Orkade riva upp ungefär hälften. Har också varit och inhandlat 250 liter planteringsjord. Är lite orolig att säcklyftandet gör mig invalid och det har jag absolut inte tid med just nu.

Mina små frösådda blomplantor växer sakta men säkert och är långt ifrån i knopp. Annat är det hos grannen som köpt stora fina blommande plantor till sina krukor. Nu gäller det att orka hålla stånd mot lusten att åka och köpa och istället invänta mina egna små raringar.

Egentligen har jag ingenting att skriva om så jag avrundar här.