Simmar lugnt vidare

Idag ringde jag lillchefen som kommit på det här med att samla alla administratörer nere på förvaltningen och då hade våran käre chef redan varit och klargjort att jag är en gammla kvinna som snart ska gå i pension, vilket resulterade i att de bestämde att jag får vara kvar där jag är till dess. Skönt! Nog för att det ibland är spännande med förändringar, men då först och främst på andra områden i livets villervalla.


Dagen har inte varit den bästa i mitt liv. Det började med att jag försov mig och blev turligt nog väckt av chefen 07.30 som meddelade att han hade diverse möten under dagen. Hastade iväg och tröttheten har liksom inte velat gå bort. Efter jobbet fortsatte jag att gräva upp hemska rötter runt busken jag ska inhägna. Sedan ringde telefonen och sonen antydde försynt att lillgossen fyller fem år idag. Jag hade glömt det! Panik. Femåringen kom till telefonen och jag grattade och sa att jag kommer i morgon. För hans del var det inga problem. Hans presentönskan var ett litet segelflygplan av den typ som brukar kosta en tia. Innan vi avslutade föreslog han att jag kunde åka förbi leksaksaffären för där har dom många leksaker.

Funderar på att ta några dagars paus.