Fredagsfunderingar

Arbetsdagen slutade med hjärnkollaps. Tänkte för ett kort ögonblick att så här är det nog att få en stroke. Mitt i ett telefonsamtal upptäckte jag att jag hade blandat ihop tider för två olika saker och det var stört omöjligt att reda ut virrvarret fast jag hade båda pappren framför mig. Glöm det här samtalet, sa jag och så återkommer jag på måndag. Sedan packade jag ihop och åkte hem.

Det har varit mulet och trist väder idag och träd, buskar, hus och bilar är klädda i ett tjockt kritvitt rimfrostlager. Lite solglitter och tillvaron skulle förvandlas till ett vitt sagolandskap. Vårlängtan tänds vid blotta tanken. Fåglarnas entusiastiska kvitter, takdropp, porlande vatten och govärmen mot en södervägg. Snart är vi där och då ska det planteras små blomfrön till drömrabatten.

Nu väntar en ny cd-bok, lite teve och vila.