Födelsedag



Ja, det har blivit många sådana dagar. Numera när man grattas får man väl säga Tack, jag är glad att jag lever. Jag fattar inte att det gått så många år, att jag börjar bli gammal och ändå känner jag mig så ung inombords.

I går kväll kom vännen och överraskade med blommor. Idag kom paket och blomster från käraste Evelina. På jobbet fick jag en rosa ros av Lisa och av Lillemor och Maria underbar orkidé samt en söt liten löjromsängel. I Evelinas paket fanns en jättefin halskedja med tillhörande örhängen, inredningstidning och choklad. I kväll var först syrran och sedan sonen med familj och uppvaktade. Syrran förärade mig med en söt saint paula, lyxig fotkräm och tvål. Alexandra hade gjort ett fint pärlplattehjärta till farmor och Viktor var lite ledsen för han hade glömt sitt paket hemma, men det löste sig när han fick överlämna en chokladask. Många gratulationer även via facebook. Herregud, inte hade jag väntat mig att bli så uppvaktad, fast överraskningar är alltid roliga.

En viss liten kattgosse är väldigt intresserad av blommorna. Först undersöktes de nog och sedan började han tugga så nu har jag vevat vitpepparkvarnen några varv över hela härligheten och då får de vara i fred. Grymt, men jag vill inte att han ska bli sjuk.