Hej och hå så snabbt det blev jul i mitt hus

Fattar inte själv varifrån städ- och bakinspirationen kom för att inte nämna orken att bli klar med julbestyren i tid. Det brukar vara annorlunda i det här huset. I normala fall brukar jag gå an som ett jehu de sista dagarna så på julafton brukar jag vara helt slut. Detta år kan det månne bero på att något väldigt trevligt väntar runt hörnet...

I morse åkte sängkläderna ut i -20ºC och har fått lufta sig hela långa dagen. Ska bli härligt att krypa ner i renbäddad säng i kväll.

I kväll har skruborsten fått dansa runt, i och för sig mestadels mellan mattorna, men golvet är knappast skitigt under mattorna. Hur som helst brukar jag inte göra så stor affär av städningen före jul utan satsa på en rejäl genomgång när granen åker ut och solens strålar söker sig hit till vår mörka värld.

I morgon blir det en resa till storstan för att inhandla några julklappar till mina kära nära. Det blir inga överdådiga saker den här julen av ekonomiska skäl, men det sägs ju att det är tanken som räknas.

Nästa vecka ska en liten kattflicka på 15 veckor få flytta hit på prov. Hon kommer från miserabla förhållanden men har mellanlandat i paradiset på landet hos min före detta svägerska. Det ska bli spännande att se hur min Emil reagerar. Ska för säkerhets skull klippa hans klor i kväll ifall att han är brottningssugen när hon kommer. Han kan ju inte veta att tjejer inte brukar gilla brottning.