Plaskvåt

Vaknade i morse efter en fruktansvärd mardröm där jag bland annat hade glömt ett viktigt telefonnummer. Jag bad om hjälp och fick det också. Drömmar är fiffiga för den som hjälpte mig tryckte numret på siffertablån jag hade på vänster sidas tinning. Och det funkade! Trötthet i kombination med oro=mardrömmar.

Trots tryckande värme och regn som hängde i luften begav vi oss mot Noliamässan i Piteå. Himlens portar öppnade sig lagom tills vi skulle promenera en bra bit från bilparkeringsplatsen till mässan. Regnkläder och paraply blev kvar hemma så jag blev dyblöt.
På hemvägen stannade vi till på Storheden och köpte mat för grillning. Vännens dotter med familj stannade till och åt middag med oss. Det blev en minst sagt flerspråkig konversation på holländska, finska och svenska. Holländska påminner delvis om tyska även om det mesta är obegripligt.

Nu försöker jag förbereda mig inför morgondagen. Första arbetsveckan väntar.