Förkylt

Näsan rinner, jag nyser och det kliar onåerligt djupt inne i mina hörselgångar. Är alltså förkyld, vilket inte hör till vanligheterna så jag borde väl inte gnälla. Hur som helst har det gått lite tungt den här veckan och det känns väldigt skönt att det är fredag i morgon.

I eftermiddag hämtade jag specialstolen, satte mig bekvämt och tömde vinbärsbusken på sina stora saftiga bär. Vilka härliga bär!

Till helgen åker äldsta barnbarnet tillbaka till studielägenheten. Det kommer att kännas tomt. Älskar att ha min lilla skrutta i närheten. Unge herrn börjar också skolan så jag har varit taktiskt och åkt hem en timme tidigare varje förmiddag den här veckan för att väcka nattsuddaren som dock inte uppskattar min välvilja. Idag lyxade vi oss med hämtmat från kinarestaurangen. Gott!

Nu väntar tredje natten med lanande ungdomar på övervåningen. Det har varit lugnt och tyst förutom då de kommer i trappan för då smygs det definitivt inte. Nå, de är ju unga och har en del kvar att lära bland annat det här med hänsyn till en 60-årig mormor som fortfarande har skarpslipad hörsel och vaknar vid minsta ljud.