Höst

Här sitter jag, nyss uppstigen, med en kopp kaffe bredvid mig. Solen strålar från en klarblå himmel och daggen glittrar förförsikt i frostnypna gräsmattan. Luften känns klar och jag tänker på röda blanka lingon i björnskogen. Nä, jag ska inte plocka några i år fast det känns som att det är ett måste. Varken jag eller mr x äter lingsylt i någon större mängd så det går bra med köpes. Ok, lingondricka är supergott men i år ids jag inte börja med det. Märker tydligt att jag måste prioritera hur jag använder mina krafter numera. Det är en hel del att ta hand om när man har hus, tomt och bil. Det är alltid någonting som måste göras eller borde ha gjorts.
-------------------------------------------------------------------

Här sitter jag ungefär 12 timmar sedan jag skrev inledningen på dagens inlägg. Det har varit en riktigt härlig dag. Har putsat alla fyra sidor på fönstrena mot söder. En mara har klivit av från mina axlar. Inte konstigt att man har värk. Nu gäller det bara att hitta gardiner utan kattklättringsrynk.
Det blev en väldigt aktiv dag för jag har bakat en kaka, rensat hängrännorna (undrar om jag kan gå i morgon efter allt stegklättrande) och städat bodan. Summa summarum så har tre maror lyfts från axlarna.

Orkade inte laga mat utan köpte hämtpizza. Måttligt gott. Hade tänkt göra laxsoppa men det får bli en annan dag.

I går såg jag en härlig  stor ullmatta som skulle passa i min hall men den kostade 1745 kronor. Har jag råd? Nej, nej och åter nej. Måste spara till restskatten. Vad trist det är att ha ett magert konto.

Nu kom unge herrn hem och vill ha mormor med sig ut på övningskörning. Orkar jag? Svar: Nej.