Tre dagar kvar till helg

En till dag är avverkad. Känner mig trött, oinspirerad och vill helst av allt stanna hemma och småpyssla. Mina fönster är fortfarande gardinlösa och jag orkar inte (har inte råd heller) sy något nytt. Det får bli de gamla vita som har kattklätterrynk lite här och där. Hela huset känns kyligt kalt. Mattorna måste in på golven, dukar och värmeljus fram på borden och lite mysljusbelysning här och där.
Har varit ute en stund nu i kväll med kissen och luften känns så kall och rå. Brrrr! Torra gula löv knastrar under fötterna. Det enda vackra var de förrädiska flugsvamparna som glänste så vackert.  När solen skiner är höstfärgerna vackra, men inte då det är gråväder.
Nu nalkas den tid då jag knappt orkar ta mig upp på morgnarna och det har blivit värre med åren. Inte alls roligt.

Längtar efter något gott att äta. Måste inventera skåpen.