En varningslampa mindre

Nu lyser en lampa mindre. En röd. Jag behövde bara fylla på lite mer bromsvätska även om nivån var där den skulle innan. Fick ringa tre verkstäder innan jag hittade en som kunde koppla en Mazda till datorn och felsöka. Den tredje gubben var supertrevlig och förklarade ingående att jag förmodligen har slitna brombelägg och då behövs mer brömsvätska. Och rätt hade han! Ja ha då är det bara att beställa tid för brombeläggbyte.

Det är mer att göra på jobbet nu när Sverigefinska folkhögskolans musiklinje ingår våran verksamhet. Fast det är roligt, men när jag kommer hem är jag helt slut. Har varken orkat diska eller laga ordentlig middag på hela veckan. Idag blev det grillad kyckling och potatissallad. Måttligt gott. I morgon blir det festmiddag med underhållning för min del eftersom jag ska på utbudsdag i Kulturens hus och för mr x blir det panpizza eller mamma scans köttbullar.... Livet är inte alltid rättvist.

Nu har jag i diskat en jättedisk och om några minuter är dammsugaren igång. Måste rensa katttoan också innan den börja osa.