Luleåresa


Det blev inte mycket jobbat idag för först åkte jag till sonen och fick lagt på vinterdäcken. Sedan handlade jag fika till persomötet. Därefter hann jag med en kort stund på jobbet innan unge herrn och jag åkte med honom till tandregleringskliniken i Luleå. Det var fint och soligt körväder och naturligtvis fick jag inte köra själv. Istället satt jag med öronproppar för att orka med musiken som spelades i bilstereon.

Nu är det på G med fast tandställning både i under- och överkäken. Äntligen, säger jag för det är verkligen nödvändigt. Den fasta ska sitta där i cirka 2,5 år och därefter en lös ställning runt 1,5 år!!! Men därefter får han en fin tandrad så nog är det värt besväret i långa loppet.

Vi var förbi Biltema och inhandlade bromsskivor och bromsklotsar till min bil. Hoppas att någon förbarmar sig och monterar dit dom. Min son ligger risigt till och han lär väl inte säga nej till kära mor.

Kung Bore klampade in så snabbt och jag var nog inte riktigt förberedd på att han skulle stanna och göra det så kallt i vår tillvaro. Jag fryser och inser att jag måste skaffa mig koftor, kalsingar och yllesockor.
När vi kom hem gick jag som vanligt ut med kissen. Han ville inte in utan jamade när jag bar in honom. Han sliter i kopplet och försöker utvidga sitt område till granntomterna, men jag försöker vara konsekvent ... hm så konsekvent jag orkar.

Livet går lite upp och ner, men idag har det definitivt varit en uppdag. Nu längtar jag bara till dess att jag ska med Lillemor och Maria på shoppingresa. Nu ska jag gå och lägga mig under yllefilten i tevesoffan.