Städkväll

Idag var jag på första av fyra föreställningar av barntetern "Findus flyttar ut" och den var som förväntat jättebra. Jag har bara bjudit in förskolebarn och det var så härligt att se deras inlevelse och höra deras glada skratt. Vid sådana här gyllene tillfällen längtar mitt hjärta tillbaka till förskolejobbet. Näväl längtan blev kort för redan ute i foajén blev jag påmind om de jobbiga bitarna, nämligen påklädningen en regnvädersdag som denna. Därefter gick jag med lätta steg och köpte hembakta wienerbröd och åkte sedan tillbaka till kontorsjobbet och bad chefen komma och dricka kaffe i lugn och ro utan stökiga småbarn. Numera är det tillräckligt att vara mormor och farmor.

Middagen bestod bara av uppvärmda rester. Måttligt gott men det finns ju tack och lov smörgås till lite senare i kväll.
I kväll har jag dragit igång projekt köksstädning. Har börjat med köksskåparna. Första anfallet riktar sig mot ovandel och luckor. Eftersom jag inte har råd att köpa nya luckor så ska de i alla fall vara rena.

Idag fick jag ett mail från min gamla tonårskompis Britt som jag inte haft kontakt med på massor av år. Hon hade hittat mig på Facebook. Vi hade jättekul ihop. Nu har vi uppdaterat oss via telefon. Ska bli kul att träffas.

Nu blir det pyjamas och John B.