Mest fikaraster

Många elever uteblev idag av olika orsaker vilket innebar att lärarna blev sittandes i fikarummet och jag med dem. Teppo bjöd mig på en delikat ärtsoppslunch. Riktigt gott med en ostmacka därtill. Nå, det blev faktiskt gjort en del jobb också och precis när jag skulle gå hem upptäckte jag att en grej i kaffeautomaten hade hakat upp sig så det var kaffesump överallt. Äckligt, men jag fixade det och seglade sedan hem i blötvädret.

Middagsinspirationen handlade om fyllda lövbiffar, pommes strips och chilibernaise. Det behövdes ingen lång överläggning innan mr x rattade mig till affären och en timme senare mumsade vi på den godaste maten på ett långt tag. Det råkade slinka med en godispåse också. Tyvärr.

Kvällen har ägnats åt att hänga upp adventstjärnorna. Nu sprider de sitt milda ljus i mitt hus. Känns gott i hjärtat.  Pratade med min svärdotter och till min stora glädje verkar det som att jag får ha julafton i år. Jag är jätteglad för det. Nu måste jag ha en riktig doftande innegran så att käraste Evelina inte gråter av besvikelse. Hon gillar definitivt inte plastgranar. Inte jag heller för den delen.

Nu önskar jag bara en sak: SNÖÖÖÖ