Älven har gått!

Det var alldeles för lugnt på jobbet idag och jag sysslade mest med att städa i min dator. Efter lunch var det tandläkarbesök och därefter åkte jag med vännen mot Skellefteå på en mat- och kaffemässa. Jag lärde mig en hel del bland annat att jag ska beställa certifierat kaffe till kaffeautomaten på jobbet vilket garanterar att barnarbetare inte använts i arbetet på kaffeplantagerna. Det garanterade nog lite annat också som hade med kvalitet att göra. Jag fick lära mig en hel del annat om kaffe också som jag inte visste sedan tidigare. Bland annat så kommer det att finnas kaffekvarn som mal hela bönor i de flesta automater inom några år. Och bönorna kommer att kunna köpas på samma sätt som man köper ett vin på en speciell druva.
Det bjöds på god mat och ett dessertbord som fick mig att dregla. Tyvärr blev lilla magsäcken sprängfylld alldeles för snabbt så det mesta fick jag bara titta på. Vi åkte direkt hemåt och det var riktigt mysigt att småprata medan årets första regn smattrade mot rutorna.
När vi kom hem hade isen på kalixälven gett sig iväg. Om sol och värme kommer nu så kommer naturen att explodera och bli grön på några dagar. Härliga tid som väntar!
Har också hunnit till soptippen med skräpet som jag fyllde bilen med i går kväll. Nu är det bara resten kvar.
I morgon är det återbesök i Sunderbyn och inköp av stege och bilsläp.

Kram alla kära vänner!