Sol och värme

Vilka härliga dagar vädrets makter bjudit på den senaste tiden. Synd bara att man måste jobba. Idag har jag paus från utejobbet på tomten. Kunde knappt röra mig i morse. Nu är i alla fall alla 1300 m² krattade och buskar inklusive kryptallen är ansade. Nu är det rabatternas tur att få en genomkörare vilket mest innebär att gräva upp växter som helt enkelt brett ut sig för mycket. Det lär bli fler lass till tippen.

Utejobbet har i alla fall gjort att vågen tog ett skutt neråt. Mitt enda par byxor, de jag köpte för två år sedan och aldrig kunnat ha, är nu för stora. Senast i morse fick jag göra ett nytt hål i skärpet. Kul! Den här operationen borde jag ha gjort för flera år sedan. I morgon ska jag och klämma mina långa bröst på mammografin. Vissa gånger har de klämt så hårt att jag trott att något ska gå sönder.

Nu ska jag gå och plocka ihop på altan och fälla ner solparasollet, sedan väntar teven.

Kram alla vänner!