En riktig överraskning

I morse hämtade Lillemor mig och Maria och sedan åkte vi till Luleå. Shopping och lyxmiddag stod på programmet. Maria och jag tar det lite piano eftersom vi har lite rörelsekrämpor, men Lillemor sprang som en gasell till alla affärer hon tänkt sig. Vi började med lunch samt kaffe på Olssons och avslutade på Gennys med oxfilé och rödvin!!! Men innan middagen bjöds jag på en riktig överraskning som min välutvecklade intuition inte ens anade. När mina ben kändes som svullna stockar och jag helst av allt ville gå med alla kassar till bilen skulle Maria bara gå in och köpa glittermascara på Make up store. Jag orkade inte vänta inomhus utan gick ut och i friska luften. Efter en stund kom Lillemor och hämtade mig. Jag skulle få se någonting. Där inne på Make up store blev jag riktigt överraskad. Nu ska du få din födelsedagspresent från oss på jobbet, sa hon. Jag blev så paff och fattade inte först att jag skulle få en egen sminkkurs och dessutom massor av smink. Herregud så kul det var. Detta är något som jag fantiserat om ibland. Det började med att jag fick sätta mig på en hög stol framför en stor spegel och en trevlig tjej frågade mig om vilka färger och smycken jag brukar använda. Hon konstaterade snabbt att det är kalla färger som gäller. Det blev ögonbrynsplockning och festsminkning i färger jag aldrig någonsin tidigare använt. Det blev jättefint och jag fick lära mig flera knep för hur man trollar bort eller framhäver olika saker. Nu har jag en hel del nytt smink och en jättebra borste så nu är det bara att träna. Det var en jättefin  och överraskande födelsedagspresent som jag verkligen uppskattar. Tusen tack!

Här hemma hade mr x med kompanjoner stekt både köttbullar och hamburgare så oset låg som en lätt dimma. Började med att vädra och diska bort eländet. Dagens goda gärning var att han hade skottat garagetaket. Skönt, då är det gjort. I natt ska han och en kompis ha lan här. Hoppas de är trötta och somnar fort.
I morgon återgår jag som planerat till fastekuren. Mer pulver är inköpt idag.
Jag är trött. Jättetrött. Nu ska jag gå och tvätta bort den fina sminkningen och sedan hoppa i säng.