Sommar sommar

Idag har det varit studentutsläpp och nu hägrar lugnet på jobbet. I och för sig är det mycket som ska göras innan jag går på semester om två veckor, men chefen och jag brukar ha ganska trevliga dagar med gott fika under den här perioden. Och det är mysigt!

Just nu öser regnet ner men för övrigt har dagen bjudit på 20 plus och strålande sol. Jag hoppas så klart att det ska bli ett jäkla skitväder i kväll som spolierar festplanerna för tonåringarna. Det ser ut som att jag delvis har bönhörts men banne mig verkar det inte som att det tänker klarna upp ....

I går var jag äntligen till farbror doktorn med mina krämpor. Jag fick till min stora förvåning en hel timme hos en glad och supertrevlig läkare. Nu har mitt onda knä fått en kortisoninjektion och är redan jättemycket bättre. Höfterna och knäet ska på röntgen och det bruna märket på magen är borttaget. Tre flugor i en smäll för 150 kronor.


Min ♥-vän kom hem från Holland i går. Var och hämtade på Kallax. Sedan åkte vi till Ica-maxi och handlade lite mat. Köpte bland annat Othonens delikatesspotatis. En ny produkt. Har stekt dom i smör idag och kryddat med grillkrydda och därtill grillad kyckling. Jättegott och enkelt! Kan rekommenderas. ♥ hade med sig hem jättegoda holländska ostar. Feta och smakrika!



Nu väntar en förhoppningsvis skön helg och på måndag börjar mr x sommarjobba. Det blir perfekt.

Ha en skön helg alla kära vänner!