Ljuvliga helger

Det är redan söndag och jag känner att helgen som vanligt har rullat iväg alldeles för snabbt. Vädret har väl varit si och så och idag är det mest så. Grått och regnigt så att man kan tro att det redan är höst. Känner mig halvdassig och velar som vanligt mellan vad jag ska ta mig för. Det är ett drag som irriterar mig själv en hel del. Jag är segstartad som en gammal dieselmotor.

Efter det första stycket här ovanför i dagens blogg åkte jag iväg till Göta och fikade gobulla på hennes inglasade balkong. Nu sitter jag här och jäser och småfryser. Det är fortfarande lika grått. Jag lyssnar på Eva Cassidys låt Songbird. Älskar den låten. Det är sällan jag lyssnar på musik numera på grund av att jag har en cd-spelare som är urkass. Borde investera i något praktiskt med bra ljud, men pengarna rullar iväg till allt möjligt annat som är mer akut. Trist.

Det blev ett till uppehåll till i skrivandet. Nu är det kväll och regnet öser ner och porlar högt som en fors ur stuprören. Har precis gjort varma mackor till mr x. Det doftar gott. Blev lite sugen själv också.

Jag har inte gjort så mycket idag utan mest tagit det lugnt. Tog till och med en liten tupplur tidigare i kväll men sedan åkte vi en sväng till de små barnbarnen som är prickiga av vattkoppor. Jag har så dåligt samvete för att jag inte har mer tid för dom, men under semestern ska jag försöka göra något roligt med dom också.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan krypa ner i renbäddad säng. Bara nio arbetsdagar kvar till semester.