Skön söndag



Idag har jag tagit det lugnt och till och med legat utfläkt i solen iförd bikini. Det kändes skönt att vara inom normalområdet när det gäller kroppshyddans storlek. Okey jag är inte smal - ännu - men jag är ganska nöjd med som det är nu. Magen ovanför midjan putar och brösten har fått en avlång form men det är ganska oviktigt, tycker jag.



När solstinget närmade sig gick jag in och storstädade kylskåpet. Sedan åkte jag och storhandlade. Grillade kycklingfilé till middag. Det blev jättegott. Mr x åt för kung och fosterland. Även jag som dessutom unnade mig några kakor som dock inte rymdes i lilla magsäcken utan kom upp igen. Och det är jag glad för.

Idag fick jag livstecken från yngste brorsan som är i Kina och tittar på solförmörkelse samt Evelina som skrivit i sin blogg att hon har det bra i Jordanien. Som vanligt oroar jag mig för det mesta. Svarade till och med brorsan att han ska dricka ordentligt. Helt onödigt för de är över 40 år och hans reskompis är läkare så de fixar nog den biten. Då jag kom på det var svarsmailet redan ivägskickat.

Som synes får jag äta egenodlade allåkerbär och tomater snart. Mums!