En härlig dag



Varmt och strålande solsken. Vaknade tidigt och gick ut och rensade ogräs medan kissen låg och spanade in gråsparvarna som flaxade runt och tiggde bröd.
Därefter åkte jag och köpte koftan jag provade igår. Tyvärr var det fina grålila linnet sålt. Nå, jag får skylla mig själv som inte slog till igår.
Hemma igen tog jag fram gräsklipparen och fick god hjälp av mr x med halva tomten.
I kväll har jag varit med syrran och vattnat på graven. Stannade till hemmavid och gick ner till älven och förbi brorsans stuga och sedan åkte vi hemåt igen. Åkte direkt och hämtade mr x och beställde kinamat på hemvägen. Jag åt en vårrulle och nu är jag sprängmätt och trött.
I morgon väntar jobb som jag skjutit framför mig till exempel rycka upp honungsspireorna som regnet slog ner häromnatten. Just nu ser det ut för djäkligt där de ligger platt på marken.
Natti natti kära vänner.