Kafébesök och lite av varje

Vaknade i hyfsad tid. Åkte förbi jobbet. Där var heldött.  Åkte därefter och köpte kattsand av rätt märke så att Emil inte ska börja kissa på fel ställe. Han har aldrig gjort sina behov på fel ställe. Duktig kisse!

Mitt på dagen hade jag trevlig träff med Maria och Lillemor på kafé Lyktan. Åt en ansjovismacka och en godbit. Det är synd att man inte går ut oftare, för det är jättetrevligt att umgås i Lyktans mysiga miljö.
På onsdag börjar min vattenmotion tillsammans med Maria. Känner mig ganska motiverad för en gångs skull. Kanske är det bubbelpolen som hägrar som en välförtjänt belöning när jag simmat mina längder.
När jag kom hem slog jag på bastun. Axlar, nacke och huvud värkte som bara den. Utsatte sedan min plågade mage för en värktablett och i skrivande stund känns det hyfsat igen. På två veckor ska jag på dt-röntgen. Läkaren hade en idé om hur han skulle kunna hjälpa mig. Eventuellt med en ny operationsmetod. Jag hoppas i alla fall på att få mindre ont i ryggpartiet.

Idag var det ganska skönt ute. Var ute med kissen i friska luften en stund och passade samtidigt på att städa bilen lite lätt. Emil vill ut, men när han väl kommer ut vill han snabbt in igen. Han verkar frysa om tassarna.
Det är så skönt att dagarna äntligen börjar bli lite ljusare. Nu känns det hoppfullt igen. Jag längtar efter vit vårvinter med glittrande solbelyst snö och kvittret från småfåglarna i skogsdungen intill mitt hus.



Nu kom mr x glädjande nog hem. Blir nog en lika skön kväll som i går. (Skön förutom bashögtalaren som dunkar på övervåningen.) Dygnsomvändningen går lättare än jag trodde. I morgon ska jag upp senast 08.00. Han får väl sova någon timme längre. På onsdag börjar allvaret. Det har verkligen varit härligt att vara ledig 14 hela dagar i ett sträck.

Nu väntar sköna sängen och nya cd-boken.
Natti natti!