På begäran

Dagen med stor 6:a närmar sig och nu frågar mina vänner vad jag önskar mig i present. Så jag har tänkt till och insåg att det  passar utmärkt att sprida mina önskningar på det här forumet. De sista åren har jag inspirerats av de som firar alternativ jul och då tänkter jag att det måste väl vara ok att önska sig alternativa födelsedagspresenter. Alltså, jag har ju haft 59 traditionella. Det borde räcka. Näväl, här kommer min alternativa önskelista:
  • Helkroppsfettsugning
  • Bukplastik
  • Bröstförminskning
  • Ansiktslyftning
  • Tandblekning
  • Hålfotsinlägg
  • Tandinplantat
  • Blå BMW, men det går bra med en röd Lambourgini också
Ja, det var allt jag kan komma på.  Numera ska man ju satsa på sig själv. Vaser och skålar är bannlysta.  Måste bara nämna att jag inte behöver en man till byrålådan eftersom jag inte har någon byrå.
Måste också informera om att jag inte kommer att vara hemma dagen D så det går bra att parkera önskebilen på infarten och lägga nyckeln i vänstra vita brevlådan.

En sak är säker. Jag har passerat värmeböljaåldern och hamnat i frusenåldern. Tankarna rör sig ofta kring mjuka goa yllekoftor och schalar som värmer. Men mest längtar jag efter ♥ kroppsvärme. ♥ kommer i morgon.

Det har varit så kallt idag med snö och blåst. Torkarbladen på bilen är som isklumpar och vägarna oplogade. Nu kryper jag nog ner under täcket en. Fast först måste jag vika veckans tvättskörd. Handla och städa får jag göra i morgon efter jobbet.