Frusen


När jag vaknade var det minus tjugo utomhus. Var glad att jag fick en extra kvart hemma eftersom mötet jag skulle på började först 08.15. Möten är bland det värsta jag vet. Det är så mycket onödigt trist prat innan man kommer till pudelns kärna så jag har svårt att hålla mig engagerad.

Efter mötet gjorde jag buss- och matbeställningar inför Jukkasjärviresan i början av mars. Den resan ser jag fram emot. Ishotellet har lockat mig i flera år och nu blir det en resa tillsammans med bland annat afrikanska ungdomar och lärare förutom ungdomar och lärare härifrån. Måste nog fila lite på min engelska så att jag åtminstone kan berätta vad jag sysslar med ifall att de råkar fråga.
På hemväg från jobbet var jag och köpte nya tändstift och ett luftfilter till min bil så den är ok inför Umeåresan nästa helg.

Hemma igen har jag inte gjort mycket. Ställde in alla nydiskade glänsande vinglas i vitrinskåpet och plockade undan strumpor som låg och skräpade. Det är jag själv som lämnar dom lite här och där. När jag slog igång tvättmaskinen gick det två säkringar. Det var bara att plumsa i djupsnön till baksidan av huset och byta till hela. Naturligtvis kärvade låset i elskåpet. Anledningen till att propparna sprättade var att jag hade igång både tvättmaskinen och bilvärmaren på högsta effekt. Det går inte i mitt hus.

I kväll har jag betalat räkningar och min sura restskatt på drygt tjugo tusen. Det känns i alla fall skönt att ha gjort bort inbetalningarna. Nu är jag fri för en månad framåt.

Alltså, det är fortfarande nästan ofattbart att jag ska få operera mig. Som jag har drömt och längtat efter att bli "smal". Mina tankar vandrar runt i garderoben efter kläder i mindre storlek. De finns. En del är helt oanvända.

Nu ska jag börja göra kväll. Känner mig trött.
Natti natti