Aj aj min rygg och ajj mitt knä


Efter två snösvängar är jag helt slut. Trodde jag skulle svimma när jag försökte dra igång slungan. Tack och lov för elstarten. Fast kontakten krånglade och då kände jag hur adrenalinet sprutade och jag fick väldigt häftiga rörelser och konstigt ordförråd. Det kändes som att ryggen skulle gå av och jag blev alldeles kraflös och stapplade fram bakom slungan som om den var en rollator.
Även om det är skitjobbigt med snön så blir det så rent och fint när man har röjt bort snön från infarten. Det gillar jag.


Idag åt vi gott mr x och jag. Rester från gårdagens kyckling men med potatisgratäng och rostad paprika. Det sistnämnda är en klar favorit.  Snart ska vi nog åka och köpa oss lite efterrätt. Tyckte jag hörde något om det från övervåningen där mr x huserar.

Det blev inget Ikea idag och tur var det för jag råkade logga in på mitt konto ... det är en del pengar som inte kommit in ännu så jag får väl vänta några dagar.

Idag tog jag tjuren i hornen och fick gjort bokföringen för föreningen där jag har kassörsuppdraget. Skönt! Nu ska bara revisorerna godkänna räkenskaperna och sedan är det årsmöte i slutet av månaden.

Som vanligt har jag suttit vid datorn mer än jag borde, fast idag hittade jag något intressant, nämligen målningar på två av mina förfäder som levde på 1700-talet. Tyvärr är det en pdf-fil och jag lyckas inte kopiera bilderna varken som text eller bild. Ska skanna dom i morgon på jobbet. Jag blev så glad för just de här två målningarna har jag ringt och frågat om på Nordiska museet. Jag kan tyvärr inte se några utseendemässiga likheter.

Nu längtar jag efter Evve. Antar att hon har bråda dagar att putsa och feja innan mormors skarpa blick släpps in i lägenheten.... Förra gången hade hon till och med använt en tandborste i badrummet. Allt var perfekt! Jag trodde inte mina ögon. Men glad blev jag över mitt ordningssamma barnbarn!