Sova länge

Låg och lyssnade på ljudboken alldeles för sent i natt. Ödets hav är så himla spännande. Älskar böcker med starka och modiga kvinnor som vågar lyssna på sin inre melodi. Själv är jag väl ingen mes precis men i vissa situationer gör jag som jag tror att andra förväntar sig att jag ska göra och så blir allt så fel. Fy, vad jag mår dåligt över mig själv sådana gånger. Man lever ju bara en enda gång och borde verkligen se till att leva fullt ut så länge man kan.
Hur som helst så utspelar sig boken i mitten av 1300-talet och då var verkligen inte kvinnors värde speciellt högt. Det är så intressant att samtidigt som man får följa ett kvinnoöde får sig till livs en del av vårt köns historia. En dag ska jag anmäla mig till en kurs i kvinnohistoria bara för mitt eget höga nöjes skull.

Vännen har åkt hem till sitt så nu ska jag ägna mig mina kära barnbarn de dagar jag är ledig från jobbet.
Snön ska tydligen vräka ner så det lär bli en del skottande. Det är nackdelen med att bo i eget hus.

Nu hör jag prasslet från godispåsar på övervåningen så jag styr nog mina steg uppför trappan.