I päls på julkonsert

I morse när termometern visade -20°C gick jag och tog fram den ärvda minkpälsen ur malpåsen. Den hade blivit lite väl stor men var som vanligt väldigt varm och go att ha på sig. Tyvärr var jag tvungen att åka hem och byta till en fuskvariant innan jag skulle på Coop och handla för man vet ju aldrig om man stöter på några militanta djurrättsaktivister.
Jag skulle aldrig köpa en päls själv men jag tycker att det är fel att inte använda den. Djuren är visserligen dödade för pälsens skull, men i min föreställningsvärld ser jag det som ett sätt att hedra de här stackars minkarna som fick sätta livet till om jag använder den.

I kväll är jag glad för att jag trotsade kylan och åkte iväg till julkonserten i kyrkan. Förutom kören som var förstärkt med våra duktiga musiklinjeelever, pukor och trumpeter var det gästartister som Janne Schaffer, Stefan Blomqvist och våran egen Fredrik Larsson. Hur häftigt som helst.

Nu väntar sängen. Är jättetrött.