Just nu i harmoni med livet



Det är konstigt men jag känner mig harmonisk och nöjd med tillvaron, fast det kanske man inte får vara. Det är nog att vara självgod på något sätt och det är ju inte bra.  Allt är förstås inte perfekt, jag har värk i knäet trots kortisonet, nacken och axlarna bränner och massor av målarjobb är ogjort. Men det stör mig inte så mycket som det borde. Jag sitter långa stunder på bron och njuter av blommorna eller rensar vita vinbärsbusken på bär. De är så himla goda.

I går natt låg jag och läste min sporadiska dagbok för åren 2002 - 2006 och jag kan lugnt konstatera att mitt liv är i betydligt bättre balans idag än under de åren. På varenda sida hade jag skrivit om hur otroligt trött och orolig jag var och hur jag slets mellan flera viljor, plikter och måsten. Det fanns ljusglimtar av lycka också men tröttheten låg som ett tungt täcke över alltihop. Så är det tack och lov inte nu. I alla fall inte just idag.

Idag beställde jag klipptid hos en annan frissa än den vanliga. Nu jäklar ska jag ha en annan frisyr. De sista dagarna har jag tappat några kilon, eller rättare sagt så visar min simpla våg äntligen att jag gått ner lite till. Det känns bra.



Min fuchsia är helt underbar och tomatplantan som står på bodbron är översållad av tomater. Till hösten ska jag försöka flytta lite växter och planera för nästa sommars grönska. Det enda som saknas är kraft och pengar. Idéer finns hur mycket som helst. Apropå pengar så tippade jag för 100 kronor i lördags och vann 24 kronor .... inte bra utfall men jag gör nya försök. Hips vips trillar kronorna in på kontot. Aba kadabra hokus pokus!