Trevlig dag


Idag har mina kära vänner och arbetskamrater Lillemor och Maria varit och hälsat på. Det var jättekul. De hade med sig vackra blommor från jobbarkompisarna och Lillemor hade gjort ett så fint påskkort med häxan Gunilla själv i full mundering och kvasten beredd.  En fin liten dikt och ett blockljus som doftar så gott och inte nog med det så hade hon gjort ett fint armband till mig. De tyckte att jag blivit så "smal".
Själv ser jag nog mest att min larsaronsnäsa har blivit för stor. Mitt gamla ungdomkomplex. Och glasögonen kommer att bli för stora när jag gått ner så där bortåt tio kilo till. Det blir dyrt.
Ikväll fick jag ytterligare en glad överraskning när barnbarnet Evelina klev in genom dörren. Mitt ♥gull. Hon höll på att skratta på sig när hon fick se mig och påstod att jag krympt.
Sedan kom mr x kompis mor och överlämnade en hel kasse med böcker. Ska gå igenom och se vad som kan verka intressant. Är faktiskt helt utan läsa just nu.
Idag fyllde mitt äldsta barn 43 år och om en vecka fyller minstingen 38. Herregud vad tiden gått fort.
Nu är jag trött och nackmusklerna värker.
Natti natti kära vänner.
Vänner
är som stjärnor
du ser
dom inte alltid
men du vet
att dom alltid
finns där för dig