Skärtorsdag

En tråkigare dag kan jag knappt föreställa mig. Grått, grått och tidvis snöfall. Mr x  nattsudd tär på mina krafter så jag har legat mest hela dagen. Halvklädd i pyjamasbrallor och finblus. I kväll har jag skjutsat mr x med kompisar på skoterkross. Massor av bilar trots det trista vädret.

Ja, jag har ju varit en sväng till Blåkulla men jag vände direkt när jag kom fram för jag har varit alldeles för fokuserad på att EU-anpassa kvasten och missat att det gäller nya klädkoder för oss påskgummor. Den första jag såg var Lillemor och hon var då raffigast av alla. Jag insåg direkt att jag skulle göra bort mig totalt i mitt gamla bakuförkläde. Nu har jag grävt i mina gömmor men kunde inte hitta något lämpligt så det blir till att stanna hemma och äta ägg istället.

Evelina kommer snart. Det känns skönt att få rå om henne några dagar.

GLAD PÅSK!