Grå måndag

Trist väder idag. Har känt mig trött hela dagen. Nu hoppas jag att det kommer regn som tar bort snön. Är sugen på att kratta och städa upp på tomten. Hur det nu ska gå att kratta med mina värkande axlar. Får väl ta ett eller två piller så löser det sig nog.

Har väntat hela dagen på att bussgods skulle komma med min soffa men icke kom dom. Strax före fem ringde dom och meddelade att de kommer i morgon efter halv tre. Typiskt!  Då hade jag redan ställt in dagens simning med Maria. Nåja, det kommer nya dagar.

Idag när jag kom hem luktade det kattskit i hela huset. Sökte mig mot härden och det var den nya billiga kattsanden som jag köpte i lördags. Hemsk vad den stank. Åkte direkt och köpte den vanliga men jäkligt dyra som jag alltid haft tidigare. 199 kronor och den räcker knappt en månad. Men den är skitbra, avger obetydligt med obehagliga dofter.

Nu ska jag gå ut i garaget och plocka ihop allt som ska till återvinningen. Det blir en hel del inklusive soffembalaget. Gårdagens garderobsutrensning känns lättande. Ska fortsätta med förrådet. Där är FULLT med "bra att ha"-saker och nostalgiska minnessaker i små skolådor. Nu ska dom ut. Inte allt, men det mesta.

Nu mot garaget!