Vissa fick sig


(Obs! Inte dagens sminkning och klädsel!)


Vilken bra lördag jag hade med Maria och Lillemor trots att vädrets makter rufsade om våra frisyrer. Mitt på dagen åkte vi med taxi Lillemor med destination Luleå centrum. Avverkade klädkedjorna i rask takt. Tog ett snabbfika i lönehelgens folkvimmel. Styrde sedan kosan mot Storheden där både Maria och Lillemor fick sig. Jag blev utan. Inte för att jag är avundsjuk, men vad skulle jag ha för nytta av en toastol och ett elverk. De var då jättenöjda och Lillemors bil var fullpackad förutom jag och Maria som inte var så packade. Nu när jag gått vältutbildningen så vet jag ju hur tungt det som i en krock kommer flygande bakifrån är så vi bältade elverket bredvid sin matte.
När de fått sig åkte vi mot förbeställd mysig restaurang. Till förrätt vitlöksbröd med saffransaioli. Oxfilé i rödvinssås med medelhavstuch och potatisgratäng till varmrätt. Till detta delade Maria och jag på en flaska rött. Suck så gott det var. Trots fyllda magar tryckte vi i oss dessert. Mitt val var chokladpannacotta med chilihallonsås och en kula vaniljglass. Mmmmmmmmmm. Det är så härligt att äta tillsammans med glada människor som kan konsten att njuta. Tiden gick fort och vi fick rusa mot Kulturens hus där Maria Möller Show väntade.


Maria Möller var helt fantastisk. Varierat, roligt och överraskande. Härligt att uppleva denna stora människa så kvinnligt modigt skön i sina tajta kreationer trots svällande former. Inte för att det kan vara så skönt med snäva korsetter men hur vacker känner man sig egentligen i 3XL storlekar från Big is Beautiful avdelningen? Inser att jag har två alternativ, antingen köpa helkroppskorsett och bli skön eller känna mig bekväm i 3XL-storlekarna från Big is Beatiful avdelningarna. Känner jag mig själv så lär det även fortsättningsvis bli det senare alternativet. Tält som döljer. Inte så långt ifrån burka. Skrämmande tanke.
Nämen hur tänker jag nu? Förmodligen fel för skönhet lär ju komma inifrån.

Det var en väldigt rolig dag med många glada skratt. Tack Lillemor och Maria! Livslusten har fått en rejäl påfyllning.