Måndagen avklarad

Tog sovmorgon i morse och har i stället jobbat sent. När jag var på hemväg ringde sonhustrun och bjöd på middag med vin. Hennes pappa är på besök och det är alltid kul att träffa honom. Jag propsade på att ta bilen, men icke, sonen hämtade mig och jag hade inget annat val än att dricka vin. Det blev förmodligen denna sommars sista middag ute på altanen. Både köttet och vinet smakade utsökt bra. Mina fina små barnbarn är helt underbara.

Lilla kissen verkade glad att få hem mig. Vi har sett teve tillsammans. Fast mest sov han bakom min rygg. Just nu har han fullt sjå med nyuppsatta gardinen intill mig. I natt sov han under mitt täcke  och spann så gott. Mysfaktorn var hög även för mig.


Jag längtar efter lilla Ewwe. Snart ska jag åka och hälsa på, men den här gången ska jag förvarna i god tid så hon inte behöver akuthetsa med städningen. Nu blir det lite komplicerat då jag har lilla kissen men jag får lösa det på något sätt.  Kanske kissen och jag kan bo på hotell för vovven Aston skulle nog inte uppskatta kattbesök.
Måste kolla om det finns hotell där man får ha djur med sig. Får väl ta på mig solglasögon och  kalla den ledsagarkatt.

Nu ska jag försöka göra kväll. Natti natti