I matglada vänners sällskap

Det är guld värt att kunna flexa på morgnarna. Ingenting i min kropp fungerar när det blir höst. Jag mår illa, har dimsyn och det värker både här och där. Det är märkligt men en halvtimmes respit gör underverk. Då är min kropp i kapp.
Det blev inte så många timmars jobb idag eftersom vi var några matglada arbetskompisar som bokat lunch på restaurangutbildningen. Först räkcoctail med citronbulgur. Därefter oxfilé på rödlöks- och potatisbädd med små buntar av morötter och kryddig svamp. Jättegott! Till sist smällde vi oss chokladmousse med mandarin och gräddklick. Allt för en hundring. Därefter satte jag en lapp på min dörr där det stod: Har gjort helg!


På onsdag börjar motionssimmningen. Diskret täckande baddräkt är beställd från Ellos. Drömmer redan om belöningen. Alltså eftermyset i bubbelpolen. Jag hoppas att lite kattrivmärken läker till dess. När man är gravid säger man stolt "Jag ska snart bli mamma" men tänk om man stolt skulle säga "Jag ska snart bli smal". Nähä det gör man inte för risken finns ju att man misslyckas. Nåja det krävs lite mer än simning en gång per vecka. Nummer ett är att jag måste börja äta rejäl mat. Det är nyckeln till viktminskning för min del. En egen liten Mat-Tina skulle vara fint. Ja, det skulle gå bra men stor Mat-Tusse också.


I morgon blir det övningskörning bland annat mot Happis och nu får jag med mr x vart jag vill bara han får köra. Hoppas att det inte blir halt. Men först omläggning till vinterdäck och inköp av motorvärmarsladd.

Helger är det bästa jag vet. Kurr kurr