Städning på hög höjd

Jag har tittat alldeles för länge på de dammiga plåtburkarna och kaffekannorna som står ovanpå mina köksskåpar. I kväll kom jag äntligen igång. Trots värkande överbelastade knän fick jag ner alltihop i diskbaljan. Därefter åkte hälften ut i förrådet. Tacka vet jag Feng Shui. Man ska bara omge sig med saker som får en att må bra. En dag ska jag lära mig mer om den filosofin eller teorin.

Åkte även och handlade trots höstrusket. Det blev kattmat och lite småtjafs som inte borde ha hamnat i korgen. Noterade att två gubbar tittade förvånat på mig. Inte av intresse utan av förskräckt förvåning. Eller också berodde det på att de trodde att jag skulle köra ihjäl dom med den stora kundvagnen som jag manövererade i snabb fart mot bullhyllan. De var där de förskräckta stackarna befann sig.

Kissen har varit lite orolig idag. Tänkte gå ut med honom men det var stört omöjligt att få på honom selen. Han vred sig som en liten mask. Men när jag tog fram trappstegen verkade han nöjd. Varje gång jag skulle kliva upp skyndade han sig upp till översta trappsteget. Sedan stod vi där tillsammans. Han ser till att vara i händelsernas centrum.

Nu börjar det bli sovdax. Jag måste börja ta mig i säng tidigare. Det här går inte. Morgnarna är så plågsamma särskilt nu när det är mörkt när väckarklockan ringer.
Natti natti