Snurrig dag

Teatern var jättebra. Är så glad att vi köpte några föreställningar till barnen. Det har inte blivit gjort så mycket jobb på kontoret idag. Började med att hälsa teatern välkommen hit och ta emot barnen som skulle se den. Åkte sedan iväg en stund till jobbet. Lunchen blev övningskörning med en glad mr x som äntligen får köra lagligt. Sedan såg jag själv teatern och ja sedan var arbetsdagen i stort sett slut. Mr x hade "missat" bussen för att få övningköra mer. Det blev väl en fem mil tur och retur. Väl hemma igen blev det sallad med kycklingen från igår. Vad jag gjorde sedan är en hemlighet. Fy fy mig, men gott var det.
La mig skönt tillrätta framför teven och bläddrade mellan kanalerna. Som vanligt blev det riskförlossningar. Herregud vad fina bebisarna är. Tack och lov fick jag ett avbrott i förlossningsarbetet när min käre lillebror ringde. Han håller på att tapetsera och fixa i sin nya lägenhet och planerar möbelinköp. Undrar hur jag skulle göra om jag hade råd att börja om från scratch igen?? Mycket skulle vara annorlunda. Det är jag säker på.

Nu ska jag tacka lilla Evve för att hon fixat min blogg och gjort min barndomsdröm synlig. Tack tack! Livet blir inte alltid som man drömmer om, men ofta tror jag att det blir ännu bättre. I alla fall någon timme då och då. Jag provade i alla fall att flyga över en bag precis som de gjorde när hon gick på balett i femårsåldern. Flyg mormor! Flyg! kommenderade lilla balettfröken. Och jag tog sats och flög .... sedan var min balettkarriär över.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥