Tisdag

Vaknade tidigt och konstaterade att det var is på bilrutan. Mr x var svårväckt och min adrenalinpump hann göra några insprutningar i blodsystemet innan vi väl kom oss iväg mot jobb och skola.
Arbetet bestod idag bestod mest av att fixa bärhjälp och bussar till några teaterföreställningar. För ovanlighetens skull blev det utelunch idag med Maria. Det var både jättegott och trevligt. Det var en typ av rullar fyllda med kryddig köttfärs och grönsaker. Därtill en tomatsås, creme fraiche och sallad. Jag rullade därifrån till min kära bil. Hade inte orkat ta ett enda steg längre. Långbyxorna hasar och kappan är snäv. Att det ska vara så svårt att ta hand om sin kropp. Jag måste börja promenera, åtminstone ett varv runt kvarteret i skydd av mörkret. Sedan två varv och till sist klarar jag en halvtimmes promenad och börjar må bättre och bättre och blir kanske till och med några hekto lättare allt eftersom. Nu jäklar ska det ske. I morgon kväll blir det dag ett på mitt nya liv. Hädanefter hoppas jag kunna skriva om förlorade kilon. Då kommer jag att flyga av lycka.