Fredagkväll

Det är här veckans bästakväll. En hel låååång helg ligger framför oss. Herregud vad skönt! Vädret ska tydligen bli bra så jag ser fram emot att göra klart utomhus och även byta till vinterdäck på bilen. Kung Bore är väl i närheten.
Hela veckan tänker jag på sånt jag ska göra till helgen och för det mesta hinner jag inte med ens hälften. Det är frustrerande.

Har haft en ganska lugn jobbardag och det passade bra för jag har huvudvärk som kommmer och går. Är lite orolig för att få förkylningen som går just nu.

Det blir köpt paj till middag idag. Orkar inget annat. I morgon ska jag göra palt och be mina små barnbarn med föräldrar komma hit och äta. Palt med knaperstekt kryddig köttfärs, smör och lingonsylt. MUMS!


Mr x och kompisen har just åkt ut med moppen. Jag hoppas att det blir en lugn och skön kväll utan alltför mycket adrenalin. Det är oroligt nu när det kan vara ishalka framåt kvällen. Lilla Evve har landat och är lyckligt hemma, nu är det bara att hoppas att bilfärden går bra. Jag har ringt och varnat om halkan.

Idag hämtade jag mitt nya körkort. Det är nog 20 kilo mellan det här och det förra. Alltså plus. Det är sorgligt. Tycker att jag liknar Björnligans mormor. Nog skulle jag behöva en sådan där amerikansk recoverybehandling för både det ena och det andra. Igår såg jag på ett program där kvinnan som blev opererad blev jättefin och sa att hon fick bättre själförtroende. Men de visar inte hur ont de här kvinnorna måste ha innan det är läkt. Amerika är ett speciellt land. Allt är så great. Fast personen ligger nersövd och hela ansiktet är draget av skelettet, förminskat och fastsytt igen säger de till de anhöriga att patienten mår great. Det gamla talesättet Vill du vara fin får du lida pin stämmer verkligen. Lite avundsjuk är jag på de som har råd att fixa till sig, men jag skulle inte vilja se ut som våran drottning. Det lyser plastikoperation trots tiaror och vackra kläder. Nåja, det är ju hennes val och de har ju inte jag eller någon annan något att göra med.