En Luleåsväng

Den väntade stormen i natt märkte jag inte av eftersom jag sov djupt och skönt. Idag när jag var på väg med mr x till tandläkaren i storstan tittade solen fram. Det är otroligt vad solen betyder mycket för hur man upplever sin omvärld, särskilt nu på hösten.


Jag hade tänkt att vi skulle titta på kläder till unge herrn, men icke, han lär inte behöva någonting, enligt vad han själv säger. Lika bra det för min plånbok är väldigt tunn numera. Vi gick en sväng på Biltema. Det var första gången för oss båda och jag blev väldigt förvånad över hur mycket där finns och dessutom till bra priser. Det blev inga köp där heller.

Återigen gjorde jag fel i en rondell. Nu börjar det snart bli dax för varningstext på min bil.  Tack och lov att medtrafikanterna är uppmärksamma.

Väl hemma igen försökte jag fixa en vikarie till en skola. Nu har jag meddelat rektorn på den skolan att det inte lyckades. Det är massor av år sedan jag gjorde sånt sist och numera har jag inga kontakter. Nåja, jag får hoppas att lärarna håller sig friska medan våran rektor är på södra sidan av jordklotet.

Natten närmar sig och jag är trött. Natti natti mina vänner.