Förkylt

Virusarna har attackerat mig. Inte så farligt men tillräckligt för att man ska känna sig mosig. Valde att sjukanmäla mig idag, fast det är alltid en svår avvägan. Nog skulle jag kunna jobba men samtidigt ska man ta kroppens signaler på allvar. Man ska ju ta väl hand om sig själv. Om man inte anstränger sig kanske man slipper att förkylningen blir en segdragen historia.

Jag vet inte om det är den vackra fullmånens dragningskraft eller förkylningen som gav mig så underliga drömmar i natt. Drömmarna handlade om att alla bitar var på plats.  Eller kanske är det min vän. Alltså det finns en ny vän i min lilla värld. Framtiden får väl utvisa om det är en grodprins eller en knottrig padda. Det känns som att jag mött en själsfrände. Min tro på telepati har stärkts. Det är ännu för tidigt för att sväva på romantiska moln. Men det skulle vara häftigt att få göra det.

 
Kvack, kvack