En ny värld har öppnat sig

Den tionde bantningsdagen har gått halvbra, men jag tycker ändå att den kan få godkänt. Persofika och en liten godis kan inte förstöra allt. Nä, nya tag i morgon. Huvudsaken är att vikten går neråt om så bara tio gram.

Idag har jag gjort något som jag aldrig trodde om mig själv och det känns till och med bra. Man lever ju bara en gång så det gäller att spela på alla strängar medan tid är. Mörkret i mitt liv är inte lika mörkt som det var för bara några veckor sedan. Jag har gläntat på dörren och ljuset väller in. Om det stannar är ännu skrivet i stjärnorna, men jag tänker njuta så länge det varar.

Egentligen hade jag planerat att åka till Umeå till helgen, men jag känner att det kanske skulle vara bra att skjuta på det ännu en helg. Fast jag längtar efter min lilla glada positiva sockerfia.

Det har varit en lång jobbardag och jag känner mig ganska trött. Har missat en viktig sak på jobbet och skäms lite. Nåja, det är ingen katastrof utan jag fixar det i morgon. Måste tvätta lite och plocka ihop lite kläder innan jag går och lägger mig.
Natti natti mina vänner.